Rendelés

2021.07.05

A COVID járvány miatt a régebbi megszokott rendelés sok mindenben módosult. Jelenleg a korlátozások feloldása megkezdődött, de a rendelőben nem állítjuk vissza a régi rendet. Tehát a rendelés menete:

- A rendelőben orvosi vizsgálat, konzultációra előzetes telefonos bejelentkezés, időpont alapján lehetséges! Jogosítvány alkalmassági, leletmegbeszélés, praxisba való bejelentkezés csak előzetes időpont alapján megy! 

- Akut megbetegedés esetén először telefonos/e-mailes megkeresés javasolt. Egyszerű, néhány napos panaszok telemedicinális eszközzel megoldhatók lehetnek. Amennyiben szükséges a személyes megjelenés, akkor időpontot biztosítunk. Amennyiben akut panasszal érkezik időpont nélkül, akkor várakozás szükséges.

- A nővérekhez időpont nélkül, érkezési sorrend alapján be lehet menni: lelet leadás, szakorvosi javaslat leadás, beutalók kérése és átvétele, táppénzes papír átvétele.

- A megadott, szigorú higiénés szabályok betartása továbbra is kötelező (pl. maszk hordása, min 1,5 m távolság tartása). Kérjük a maszkot a váróban is viseljék! Védjük egymás egészségét! A maszk viselésnek akkor van értelme, ha nemcsak az állat, szájat, hanem az orrot is eltakarja.

- A távolságtartás miatt az új külső váróban maximum 2 fő, a nővérszoba előtt 1 fő, a váróban 2 fő tartózkodhat egyszerre!

- A rendszeresen szedett gyógyszerek felíratása telefonon vagy e-mailen keresztüli kéréssel történik. Gyógyszeríratás miatt a rendelői személyes megjelenés nem szükséges. Az új törvény értelmében az e-receptek telefonon (e-mail) keresztül való igénylése továbbra is érvényben van, nem törlődik el.

- A megnövekedett telefonforgalom miatt javasoljuk az e-mail használatát: drmiltenyibea@gmail.com és drmelindakiss@gmail.com. Az e-mailek feldolgozása rendelési időben történik a szabad kapacitás alatt. Minden e-mailre küldünk visszajelzést. Amíg visszejelzés nem érkezett, akkor az azt jelenti, hogy még nem volt lehetőségünk a kérés, kérdés megoldására.

- E-receptek felírása történik minden esetben.

- 2021.11-i törvényi rendelet érinti a segédeszközök felírását. Ebbe a csoportba tartozik a pelenka, tesztcsík, tű is. A készítmények változatlanul e-receptre kerülnek felírásra, de előtte egy nyilakozat aláírása kötelező. A törvény alapján a páciensnek (hozzátartozónak) nyilatkoznia kell arról, hogy az adott segédeszközből nem használ többet, mint, amennyi törvényileg megengedett.

- Hozzátartozó e-receptje továbbra is kiváltható! Kell hozzá a beteg TAJ-száma és a kiváltó személy személyigazolványa. 

- A telefonos és e-mailes távkonzultáció továbbra is megmaradt (pl.: vérnyomásnapló elemzése, leletek megbeszélése). Amennyiben nem feltétlenül szükséges az adott probléma miatt a személyes megjelenés, azokat az eseteket továbbra is ezen telemedicinális lehetőségek használatával fogjuk ellátni.

- Beutaló (pl. laborba) telefonon, e-mailen keresztül is kérhető. Az előre megírt beutalóért személyesen be kell jönni a rendelőbe, a nővértől átvehető.

- Az okmányok a vészhelyzet megszűnése után még 180-ig érvényben vannak (pl. jogosítvány), így ezek lejárta 2022 júniusa.

- A lejárt szakorvosi javaslatok meghosszabbítására új szakorvosi javaslat mellett van lehetőség. A törvény által adott "kitolt" lejárati időszak folyamatosan változik. Lehetőség szerint javasoljuk a kontroll vizsgálatokon való részvételt! Érvénytelen szakorvosi javaslat mellett egyes készítményeket nem tudunk felírni, míg másokat a támogatás nélkül tudjuk írni.

- A szakrendelések is ismételten elérhetők. A szűrővizsgálatok is ismételten igénybe vehetőek.

Elérhetőségek:

Telefon: 609-6000

E-mail: drmiltenyibea@gmail.com és drmelindakiss@gmail.com

Facebook: Hunyadvár és Géza utcai háziorvosok pácienseinek csoportja